بلاگ

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

Extend-laptop-battery-life

باتری لپ تاپ زمانی برای افراد اهمیت دارد که نیاز به جا به جایی لپ تاپ داشته باشند یا در مکانی غیر از منزل بخواهند از آن استفاده کنند. میانگین میزان نگهداری باتری در استفاده های سطحی و روزمره، بین 2 تا 5 ساعت است اما برخی لپ تاپ ها، شارژ خود را زودتر از این تایم ها خالی می کنند. اگرچه فناوری باتری در پس‌زمینه تکامل یافته است، «بهترین شیوه‌ها» از چند سال پیش منسوخ شده است، هنوز راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید سلامت باتری لپ‌تاپ خود را افزایش دهید (یا کاهش دهید). در این مطلب به بررسی راهکار‌ های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ خواهیم پرداخت.

استفاده از حالت ذخیره نیرو باتری

از حالت ذخیره انرژی استفاده کنید. «گزینه‌های برق» را در کنترل پنل انتخاب کنید و برنامه انرژی خود را به «صرفه‌جویی در مصرف انرژی» سفارشی کنید تا وقتی لپ‌تاپ روشن است، انرژی کمتری مصرف کنید.

بررسی مداوم سلامتی باتری

از برنامه هایی استفاده کنید که سلامت باتری را تجزیه و تحلیل می کنند. وقتی در کنترل پنل هستید، سلامت باتری خود را بررسی کنید. باید دقیقاً زیر «Power Options» در «Power Manager» باشد. همچنین می‌توانید از برنامه‌های کاربردی دیگری مانند BatteryInfoView، BatteryCare و BatteryMon استفاده کنید تا به سلامت باتری توجه داشته باشید.

برای سیستم‌هایی که از قبل با باتری شارژ نمی‌شود، روی ۶۰٪ متوقف می‌شود – Windows – ideapad (از پیش بارگیری شده یا از فروشگاه ویندوز دانلود شده است)، اکیداً توصیه می‌شود که Optimize for Battery Lifespan یا Conservation Mode را انتخاب کنید و آداپتور AC را همیشه متصل نگه دارید. این حالت باتری را قادر می سازد تا 80٪ یا 60٪ از ظرفیت طراحی خود به طور کامل شارژ شود.

غیر فعال کردن پورت های بلا استفاده

دستگاه ها و پورت های بلااستفاده را غیرفعال کنید. دستگاه های خارجی مانند ماوس، وای فای، بلندگوهای خارجی و بلوتوث می توانند باتری شما را خالی کنند. وقتی از اینها استفاده نمی کنید، آنها را خاموش کنید.

کاهش روشنایی مانیتور

یک مانیتور روشن باتری شما را با سرعت بیشتری خالی می کند. روشنایی صفحه را تا حد امکان کاهش دهید بدون اینکه به چشمان خود فشار بیاورید. نمایشگر یکی از بزرگترین کاربران انرژی باتری است. با کاهش سطح روشنایی به پایین ترین سطح راحت، در عمر باتری صرفه جویی زیادی کنید.

قبل از خاموش شدن لپ تاپ آن را به شارژ بزنید

کار بر روی لپ تاپ تا زمانی که باتری کاملاً خالی شود، می تواند به باتری شما آسیب برساند. اگر لپ‌تاپ شما با باتری لیتیوم یونی کار می‌کند (اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن این کار را انجام می‌دهند)، تا زمانی که مقداری آب باقی مانده است، آن را شارژ کنید.

حالت خواب زمستانی لپ تاپ

اگر قصد ندارید برای چند ساعت از لپ تاپ خود استفاده کنید، برای صرفه جویی در انرژی و باتری، آن را خاموش کنید. با این حال، اگر باید سریع از سر بگیرید، آن را به جای خواب روی حالت خواب زمستانی قرار دهید. در حالی که حافظه در حالت خواب فعال می ماند، CPU لپ تاپ کند می شود.

لپ تاپ خود را خنک نگه دارید

گرمای بیش از حد می تواند به باتری لپ تاپ شما آسیب برساند. در تابستان از گذاشتن آن در ماشین خودداری کنید و در حین کار دمای لپ تاپ خود را تست کنید. می توانید برای تشخیص افزایش یا استفاده از برنامه ای مانند Core Temp به دستان خود تکیه کنید. اگر برای مدت طولانی کار می کنید، از یک میز پشتی با شکاف باز زیر آن استفاده کنید تا اجازه گردش هوا را بدهد.

پرهیز کردن از استفاده همزمان چندین برنامه

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که روی برگه های Excel، Powerpoint و Adobe Photoshop خود کارآمد و چند کار انجام دهید، این می تواند به باتری شما فشار وارد کند. برنامه های گرافیکی شدید باتری ها را حتی سریعتر تخلیه می کنند. برای افزایش طول عمر، حداکثر بر روی یک یا دو برنامه به طور همزمان کار کنید.

برداشتن باتری از لپ تاپ های قدیمی

هنگامی که به منبع برق نزدیک هستید، باتری را از لپ تاپ خود خارج کنید و به جای آن از آداپتور برق استفاده کنید. یک باتری متوسط ​​لپ تاپ حدود 500-700 چرخه شارژ دارد (یک چرخه شامل یک دور شارژ و دشارژ کامل است). می توانید بررسی کنید باتری شما چند چرخه را پشت سر گذاشته است. اگر تعداد چرخه شما کم است، باتری شما سالم است. جدا کردن باتری و تکیه بر آداپتور برق به پایین نگه داشتن تعداد چرخه شارژ کمک می کند.

غیر فعال کردن محافظ صفحه لپ تاپ

محافظ‌های صفحه، اگرچه شخصیت شما را به رخ می‌کشند، اما کار زیادی برای افزایش طول عمر باتری شما انجام نمی‌دهند. برای جلوگیری از تخلیه باتری در زمانی که دستگاه در حال استفاده نیست، عملکرد خودکار را خاموش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *